Wednesday 11 April 2012

Suara Si Marhaen picisan

tak perlu kata apa..
aku tahu..tapi pura-pura tak tahu...
masakan kau tak kenal aku...
oh lupa kau hanya kenal aku...
tapi kau belum kenal siapa diriku..

boleh aku bertanya
kau ni mesin photocopy ya..
semua yang ada padaku...seolah kertas...
yang ingin kau cetak sebulatnya...

pelik....
apa yang ada pada aku?
demi Allah aku tak tahu...

salahkah aku??
salah apa?
cuba kau terangkan??

nak aku jelaskan??
tak perlu rasanya kau pun tahu...
kesian...

Aku?
biarkan saja..
Hatiku?? pejamkan mata saja bukan
Perasaanku?? campakkan saja ketengah sahara sana
mudah..

Cukup...aku bukan lagi boneka
Cukup...aku juga punya suara
maka....aku  berhak juga

Hitam...putih..yang mana kau mahu?
Sengketa kutolak ketepi...
Mahu jadi seperti Tuah?
yang aku tahu..aku hanya si marhaen picisan yang kau anggap sampah....
namun aku..atas nama itu..tak ku kisah walau secalit kuman sekalipun....

[end_228_11412]

0 Komen Mengomen:

Post a Comment