Thursday 9 August 2012

Tentang Rasa.Tentang Hati

Alhamdulillah...puasa yang ke 20 dah......

Malam semalam...aku tak tidur...kenapa? entah mata ni degil sangat..pukul 3 lebih baru bangun...nasiblah ade cik kakak amik shift malam tu untuk sahur...

Masih terfikir sesuatu yang sendiri tak sangka...sumpa hati ni terdetik..dia yang dulu kini dah lain...dah banyak berubah....selfish la kalau nak kata aku tak happy dengan perubahan dia tuh...setiap post dia..nampak dia dah mula serious dah mula fikir matang..tapi perasaan tu macam entah..aku rasa nak berdiri sebelah dia pun aku rasa macam dah tak mampu dah tak layak...honestly dulu mase dia approch aku tu...tipu kalau aku cakap aku tak happy...tapi keadaan belum masanya...bayangkan dah lama tak berhubung...dia muncul..tiba-tiba je...maka aku cakap dalam hati..tak boleh im not ready yet..sangat tersentuh mase dia care pasal aku...pasal perasaan aku..lama-lama dia jauhkan diri...aku rasa sedih..sebak bila fikir..aku cuba tak nak lost contact...tapi aku nampak...dia dah mula berubah...Alhamdulillah...dan sejak tu kami jarang berhubung...jarang sekali...mungkin takdir gamaknya..


            "Telah dinyatakan dalam al-Quran surah an-Nur ayat 26 maksudnya: 'vile women are for vile men,and vile men for vile women.Good women are forgood men,and good men are for good women;such are innocent of that which people say:For them is a pardon and a bountiful provision.'.Allah telah berfirman bahawa seorang wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik,begitu juga sebaliknya....."

Aku tak layak untuk dia...bahkan aku tak layak pun nak sentuh hati dia...berkali-kali suara tu mengulang dalam kepala.."You don't belong to his world Yun,You're miles behind!..Aku tak mampu nak duduk dan berdiri sama tinggi dengan dia kini..Keadaan telah merubah dia dan bawak dia begitu jauh dari aku...Terlalu jauh untuk dikejar dan digapai...

Aku tipu dia....8 tahun berlalu...betul sebab nombor tu bukan main-main atau sebab jakun mase tu..mase budak-budak dulu tapi sebab memang aku........takkan aku nak mengaku...ego aku macam tulah...aku tipu dia aku buat-buat tak ingat peristiwa tu padahal peristiwa tu takkan pernah padam dari ingatan aku...tak pe lah..terlambat mungkin...

Sekarang..ade temboh hati yang makin hendak dirobohkan ade dinding rasa yang nak ditembusi..mampukah aku bertahan??

Lets fate fares you better.... may Allah bless you...no matter what

key off~~
______________________________________________________
p/s:Kecilnya diri ni aku rasa...
I'm not meant for you,


1 comment:

  1. Sobat saya ingin mengajak anda menjadi Salah Satu Penulis blog saya di www.korangratis.web.id Apakah Anda berkenan. bila anda berkenan bisa hub saya di 085743814600 atau email beritakita35@yahoo.com untuk membicarakanya lebih lanjut.

    ReplyDelete