Sunday 25 November 2012

Bayang

Bukan sukar untuk di mengerti
Bukan mudah untuk di baca...

Tak perlu diberitahu...
Kau pasti perasan...yang sang bayang itu aku

Bisu....
Itu tandanya sang hati yang berkata-kata
Namun sayang hanya pada genta yang kosong
Biarkan..
Biarkan...

Diam aku
Itu juga tandanya aku biarkan sang mata pula yang berbicara
Namun adakalanya terlindung pada asalnya
Sukar untuk tunduk pada kata sang hati
Takala sang akal mendesak....

Jangan...
Yang satu itu mustahil untuk digapai
Apatah lagi untuk disentuh sedalamnya...
Berkali dipujuk barulah ia sedar dan mengerti...

Aku tahu adakalanya sang hati membawa rajuk
Bila kehendaknya ditahan
Bukan kerana kejam
Tapi kerana sayang...

ya genta itu masih kosong
sepi...
dan suram...

Masih punya harapan kah?
masihkah akan ada sinar?
mungkin juga ada yang akan menggapai?

Aku tak pernah tahu....




p/s:ade orang yang sleepwalking....
tapi  aku  sleeptyping??
keyoff
[0058_251112]

2 comments: