Monday 1 April 2013

Hati

Kau punya Hati
Orang lain pun punya hati

Hati kau dan orang lain tak kan pernah sama
Mungkin sama tapi takkan serupa..

Sebagai contoh
kau suka dia
Tapi mungkin dia tak suka kau
nampak kan?
Hati manusia ni tak sama
Berbeza

Aku sebenarnya bosan berbicara soal hati
Perihal hati siapa yang perlu dijaga
Perihal hati siapa yang perlu ditatang
Penat, bosan, muak

Kau minta orang jaga hati kau
Kau minta orang belai hati kau
Kau minta orang jangan lukakan hati kau
Kau minta orang faham hati kau

Tapi persoalannya, adakah kau melakukan
Perihal yang sama terhadap orang itu?

Iye aku tahu
Buat baik, tak boleh mengungkit
Nanti tak dapat pahala
Ayat klise
Aku dah selalu dengar
Tiap-tiap hari

Ini bukan soal mengungkit bro
Ini soal kesabaran aku
Yang semakin senipis bawang ni
Aku cuma manusia biasa
Aku tak sempurna
Masih belum sempurna
Masih mencuba untuk menjadi yang sempurna

Jadi tolong aku,please
Kita jadi fair and square
Kau jaga hati aku..aku jaga hati kau
Selepas tu kita boleh hidup aman dah bahagia
Dunia akhirat tanpa sebarang pergaduhan

Sekian.......

~Somebody say "selfish untuk diri sendiri itu adakalanya juga perlu~"

~mungkin....


0 Komen Mengomen:

Post a Comment