Thursday 17 March 2011

Cerita Bicara telus dari hati

Assalamualaikum..all

here...ni bukan madah pujangga...ini bukan garis bait lagu...ini contengan picisan jalanan...

Tebar langit nampak kebiruan..
Tebar hati turut terkesima..
Hilang pandangan jiwa kelam..
Hilang malam tiada berbintang...

ek boleh pulak aku karang puisi pendek macam ni..alah semua orang pon boleh buat la..tapi faham ke masuk terselindung ni??aku tanya kau..kau tanya aku pulak...

Tiap baris madah berputar
Tiap kata bisu menyapa
Tiap tangis tanpa bicara..
Tiap sendu dalam gelora..
kau disana penuh rasa berbunga
Tapi kau lupa jiwa yang kau biar terluka...

ek ena budak ni karat semacam je..aku baling pen ketepi..panas semacam...loh..elektrik terputus..seminit dengar orang kat luar tu bising air pulak tak de...adeiii ape kes letrik ngan air tade dalam waktu yang sama..baru hingat nak hapdet blog..aku capai planner..sambil tercari-cari pen yang aku campak tadi..lama dah tak menulis..hikayat tu pun terbiar macam tu je..karat segala sendi-sendi bagai..dulu selalu jugak la main taram puisi bagai..yela mase tu taman subur dengan bebunga..mau tak kering idea..

Bintang tu cantik
Bintang tu berkelip..bntang tu tinggi susah nak gapai
Macam itu juga hati yang hilang...

Dah setahun berlalu...hish kater dah tak nak ungkit lagi,,kater dah tutup buku..dulu mase break off dengan fuad tader macam ni bagai...itu dulu ..puppy love ..tapi yang ni..bila jiwa dah berperasaan bila hati dah pandai nak terasa...bila dah rasa kehilangan tu macam mana...senang ke macam orang selalu sebut tu...sudah la..jadi jadi la..tapi telinga buat pekak je..semua benda tak nak terima..sampai orang lain nak masuk line pun aku tolak mentah-mentah..bila fikir kesian..guilty habis....tak patut buat macam tu...tapi pilihan apa yang aku ada....nag diri sendiri la ni..luar zahir boleh aku tipu...aku pura-pura tapi hakikat yang aku kena terima tu perit..macam minum air berpasir..pahit...apehal buku ni ada kat sini...pap!!isi dalam terkeluar...aku tunduk bawah.....duh!!!!

gambar dia....masa tu aku ingat lagi..cerita dia masa final FA negeri sembilan lawan kelatan...semagat..kadang aku saje api-apikan dia..tapi sebenarnya aku pun sokong negeri..saje je semua tu sebab nak cari point gaduh...tak besh juga baik semedang je..skali skala nak jugak gaduh...

+pinjam phone kejap
-nak buat apa
+bak je la

dia gelak je..aku pun tak tahu apa yang dia fikir..dia tarik sony ericson dari kocek seluar jean dia...aku gelakkan dia..aku buat muka comel innocent skali...then dia kasi aku..aku tau dia akan kasi aku jugak sebab tu aku sayang dia..aku tarik someting dari kocek sweater aku keychain Manchester United..aku pasangkan pastu aku hulur kat dia..aku tarik phone aku aku tunjuk kat dia...

+yang ni lagi cantik

keychain Chelsea..bergayut dekat phone Nokia aku...dia gelak je dekat aku...

+keyh la nak masuk umah dah..jangan tanggalkan taw tu
-bye...
+bye....
pintu lift tertutup.....
malam tu aku tak sangka malam last aku dengan dia borak berdua..bila masuk rumah aku tarik keyschain yang same dengan yang ada kat phone dia tu..aku senyum je..dan lepas tu...dia macam dah jadi North pole dan aku South pole dah...everything change...sampai aku rasa aku dah hilang arah..nobody cares...nobody...

mungkin salah aku..tak pernah hargai hadirnya dia..mungkin tak nampak diri dia...sebab tak de orang nak bantu aku tarik aku balik sedarkan aku siapa dia dalam hati aku tu...dia pun senyap..dan apa saja alasan dan kenapa...biarla dia je yang tahu...mungkin ada concrete reasons kenapa dia tinggalkan aku terkapai-kapai dengan seribu persoalan yang aku sendiri pening fikir sampai aku ambik keputusan lari dari kenyataan..peristiwa MidValley..tu itu kenangan manis untuk aku biarpun aku dan dia tak berbicara..sepatah haram pun...kenangan Ulu Yam..class picnic sebelum exam tu...jiwa aku bedarah perasaaan aku tenggelam macam batu-batu kat sungai tu..tapi aku selindung dengan gelak tawa..pandai tak aku??..sebab dalam kepala aku..fikir please la jangan biar perasaan itu merosakan suasana macam ni..and admit je semua tu...telan dalam sedalam dasar sungai tu...

aku teringat masa aku mesej dengan member merangkap teman aku luah segala bagai perasaan tu..

+xde pe,ada pape ke?
-tade la aku bosan tak de orang nak mesej aku,aku pun tak tau nak mesej sape
+yeke?tak kan tak mesej
-ko ni macam tak kenl aku aku bukan tak nak layan tapi...susah la..
+Eleh tu la bila ada orang nak mesej ko tak nak layan orang tu..bila dah tak de baru la terasa sunyi..

dey kawan aku pun tatau la kenapa..maybe sebab bila nak mula satu perkenalan tu aku rasa macam malas...dah..malas nak mengenali orang..rasa macam bodoh!...hoho..dey kakak..manners..kakak..manners...tapi sampai bila..entah la...kalau dah terkunci tu...payah aku nak bukak balik

+orang sana dah ada pengganti...

aku senyum je

+kau bila lagi
-nanti-nanti la benda tu

ingat senang ke macam tukar baju...tapi dia senang je...tu dia...dia bukan aku...bila aku dah suka orang tu then..hilang orang tu..otomatik susah nak lupa apetah lagi nak MoU dengan orang lain..sebab kelah tak makan umpan roti gardenia!!

"hoish bila nak ade lertik ni..!!..damn!!"

aku pandang tingkap hujung katil...apa yang aku fikir?apa yang aku cari?apa yang aku tunggu sebenarnya??

hoish boleh pulak soalan luar alam tu lalu macam kereta api dalam kepala ni..buat kusut je..aku tak fikir apa-apa la...aku tak cari apa-apa dan aku tak tunggu sesiapa...

"habis tu entry pasal bintang tu ape cerita kaitannya??"

"hish!!"

lappy aku tutup buat habis battery je..kalau tak jawab soalan tu pe kan...??aku angkat kening double jerk..

heh chicken!! lari la lagi dari kenyataan...bagus sungguh..aku capai "Rooftop Rant" planner dibiarkan terbuka....

******

eh kipas dah pusing Alhamdulillah dah ada letric..kalau tak dari tadi kehulu kehilir aku bawak rooftop tu merata nak baca tapi tak selesa sebab panas..tapi panas-panas pun dah wassalam kali keberapa entah aku pun dah tak terkira...

balik pada cerita picisan ni...ramai orang tertanya kenapa kenapa aku tinggalkan Petaling yang sangat berJaya tu??hehehe...so sue me....entah kadang aku pun tak terjawab maybe salah satu tu kerana dia...ingat lagi pekara childish tahap gaban tu...cik gaban aku pun tak buat perkara tu bak kate stafen "this is not heroic but tragic"...keh tragic ke takat berbuka sensorang sebab ikut kepala angin tak betul aku nih...bebudak rumah aku tu semua berbuka puasa dengan dia and tak sedar yang aku tengah berperang dengan perasaan sendiri sama ada nak buka dengan dia ke tak...nobody cares see....and lastly bebuka dengan maggie je...sebab tak sanggup berdepan dengan dia lagi dah...

dan sebab tu aku amik keputusan tersangat cerdik tu tinggalkan "tempat tu" bak kata entry STAR tu...

"so im leaving...going to a place where i can't see u..so we will never suffer because we have to see each other....."

kalau aku rindu aku tengok bintang..tapi bintang tu tak nampak aku...He..refer tu the STAR..and I am the midest of him... hah nak kata apa?? jiwang lantak la..aku tak kacau orang pun...aku tau dia dengan oang lain...but who cares??nobody...nobody ain't??..biapun he's not mine..but the memories still mine...and im live just on that.... and ditakdirkan la kalau aku bertemu dengan orang lain..but the kenangan tak akan mati ain't...just there..if ada yang ingin mengingati...and im sure i'll never forget...untuk kebahagiaan dia..biarlah aku hilang dari pandangan dia...bia pun aku nampak dia..tapi ibarat aku invisible...dan akan terus hilang dari hidup dia....aku just nak dia bahagia....biarpun dia lupakan aku... aku adalah masa silam dia...dan orang itu adalah masa depan dia...just that..and only that..aku hanya hidup dalam kenangan itu...cuma itu....

hah sila la avoiding semua benda...aku mampu ke??gambar..keychain...aku mampu??...setahun sudah..setahun dey kakak...pembetulan setahun lebih dah...tapi aku still simpan semua tu...tu hah apebende yang tergantung kat beg sarung phone aku tu...kalau bukan keychain MU yang same dengan yang aku bagi dekat dia...apebenda yang isi dalam yang jatuh dari buku tu tadi.... so buat la conclusion sendiri...tanya la hati tu sendiri...sampai bila aku nak terus macam ni..hidup dalam kenangan...say im pathetic aite??...*sigh*

dan amat menyedihkan aku tak nak keluar rumah...itu perkara yang orang tak tahu..dan sekarang..thats reality buddies...reality..aku just keluar if my mom ajak itu pun segamat... hang out dengan member ke...tu semua sejarah silam..aku tak kesah orang nak kater aku sombong ke social reluse ke tak nak jumpa orang ke...berlagak ke..tunjuk bagus ke..sory babe..sory dude..nobody cares..nobody know bout me...so nak kata apa...i've change...maybe yes...maybe naah...orang betul-betul kenal aku je yang tahu kenapa dan mengapa....

its hard to bear ey... look awkward eh...entah...dan tak kesah orang nak judge macam mana...sebab i don't have any feeling dan perasaan tu dah beku...so tak nak hard feeling and no heart feeling.....so i decide.. i'm not meant for him then,He deserve someone much better.Let fate fares him better....its enough yet..


May your life be blessed,Nazri...No matter what...
____________________________________________________
Nota Picisan :: rasa berbuku tadi..tapi...thanks blog..u make me comfort now...

[END_2000_17032011]
Yunz



0 Komen Mengomen:

Post a Comment