Friday 16 March 2012

live.Learn

contengan jalanan:read if you want ...free to leave kalau rasa tak selesa..:)


*sigh*....okok tak elok asik nak mengeluh je kan..sometime bile terfikir kenapa orang lain senang je dapat apa yang dia nak...smooth je..mase tu dalam hati tipu la kalau tade rase jealous..tapi cik yun..dont worry ilham tu terdetik jugak kan nak pujuk hati..


"Allah tu maha adil.. Dia nak jaga aku lagi.....Alhamdulillah terima kasih ya Allah..:)"


kadang boleh bawak banjir air mata kot..heheh..hailoh lemahnye hati ini kan..tapi tak pe sape kate tade orang punjuk...ade..surat cinta tu...betol tak caya try la dulu...ayat memujuk macam Ad-Dhuha and Insyirah..smooth you anytime...so sweet..tak caye jugak pegi cari dia punya translation..tengok sendiri..^^..


tu la ade yang kata .Hidup ni tak selalu lawa....tak selalu ada pelangi kalau nak kata bad of roses pown duri-durinya tetap ada..kadang-kadang...bila calamity tu datang dan waktu tu rase macam kene gelek dek ahli sumo...rasa macam dah tak mampu nak bangkit..Tapi walau apa pun yang jadi..ingat apa yang Dia selalu pesan..

Allah takkan bebankan hamba-Nya dengan apa yang dia tak mampu...dan bila kita rasa kiter dah bersungguh-sungguh tak lalu hingga wishing for penamat hayat pown Allah dah bagi cara-cara nak hadapi...

"Ya Allah, let me live as long as life is better for me,and take my life if death is better for me."(Sahih Bukhari 8/6351-0.p362)

Tapi jangan la pulak mintak dipercepatkan mati kan...ini untuk kalau rase thing're too much to bear..Mohon la dilapangkan dan dipermudahkan urusan.Allah itu dekat...

No matter what,no matter when,no matter it doesn't make sense,DO NOT leave you Love Letter's Compilation(Al-Quran)..Its the last thread to sanity even if everything else failed

Life break us at all,but in the end we're strong in the broken places..dan betul things easier said then done... berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..Yakin pada Dia...kan..:)


itu je yang mampu untuk aku sering memperingati diri bila terasa diri ditekan dengan perasaan yang bermacam..haha..funny ain't gelabah je..tapi sebenarnya tersirat tu je tak semua orang nampak...tapi bila sendiri yang merasa tau la kot.... so bile rase forever alone to haha sebenarnye tak..aku ade je mereka-mereka yang sayang kan aku hehehe i.thank.you...again..^^


bila rase forever alone tu....nak pinjam je bahu dia..biarpun dia jauh...(entahhapehapeentah)


"ala..
aku kan ade
pidah ade
ramai ade kat sekeliling kau"


sayang kau Aya...sayang kau peeda...sayang korang semua^^
selalu ade time aku suka..time aku down time aku sengal....sumpa....always make aku gelak dengan sengal-sengal kau orang dan orang lain jangan jealous aku de MA yang comel si peeda..hehehe...boleh kot jaga aku bila aku sakit kan...hahahaha..XD aku jugak ade orang yang sangat  la luar alam punye fikiran hey_aya hehe..ade je idea yang boleh buat orang gelak bila down.korang-korang yang selalu buat aku ketawa.and buat aku tersenyum.again I.thank.you...^^


ok dah tak sedih-sedih dah....mulai sekarang saya nak buang jauh-jauh perasaan macam ni..saye nak live well tamau live yang hell...yang lepas..lepas.. tak perlu nak kenang...itu namanya proses belajar membesar kan..^^


then..living in a dream,living the dream and living for the dream are three different things..one is of empty hits..another is of concrete,and the latter is of a grif and creed,your life,your own flick,your dream,your pick..see..^^


____________________________________________________________________________________
nota contengan :“To live is learn, and to learn is to live. Live. Learn.” 



0 Komen Mengomen:

Post a Comment