Sunday 18 March 2012

Yang Bersuara

Usul Menyongsong Asal,Dipangkas Pucuk Kembali Ke Pangkal

Umpama hunusan keris kejantung..
Umpama rasa dijulang keatas...

Aku cuba kembali ke asal kononnya
Aku
senyum pada sang raja,pendekar dan bentara
Aku
diberi balasan senyum dari mereka
Aku
cuba sembunyi rasa 
biar tiada siapa yang memandang atau merasakannya
Aku
biar diangkat langkah ini kembali berkelana
Aku
kembali tertutup hati buat seketika 
sehingga kecamuk itu reda
_________________________________________________________________________________

1)sah ini namanya kecamuk demam. 
2)sah ini namanya kecamuk dalaman
3)aku masih juga marhaen picisan [yang langsung tak kukisah walau sekuman
4)Dan jangan kau cuba cari aku dimana sehingga hati mula terasa nyaman.. 

[end_1025_18312]


0 Komen Mengomen:

Post a Comment