Thursday 17 January 2013

Kata entah!

Assalamualaikum

Genggam tangan masih belum mampu meleraikan rasa hati,
Lagaknya masih samar
Dan
Aku masih lagi si marhaen picisan yang dulu...
Yang langsung tak ku kisah walau sekuman

Asalnya aku si merpati putih itu
Yang setia memerhati hantu-hantu masa lalu
Biar diusik biar diasak sesuka hati
Namun masih disitu diam dan memerhati

Asalnya aku juga si burung hantu
yang teliti malah punya bisa sendiri
Kadangkala takut jika bisa itu mampu menjadi pemusnah
Kerana aku juga penyimpan kuku besi si Helang yang hilang...

~Puitiskah hahah agaknya boleh hantar tak kat puisi sepetang tak??

Sebenarnya ada perkara yang jadi tanda tanya...pernah aku persoalkan "Anda boleh paksa orang dengar apa yang anda cakap,tapi anda tak boleh paksa hati orang lain untuk percaya dengan apa yang anda cakap"

itulah yang aku perhatikan buat sekian kalinya..makin parah gamaknya mungkin...kecewa ada barangkali...entah..tapi macam mana pun ..sometimes,when nobody gives a damn when you,re crying,you do better start laughing.Though bitterly..see..:) manusia mudah untuk berubah...yang baik alhamdulillah tapi kalau sebaliknya entah lah...masing-masing punya pendirian...mungkinkah hak bersuara...hahah entah...hendak seribu daya..tak mahu punya beribu-ribu alasan keluar..bukan susah pun kata je tak mahu..maka mudah segala urusan tapi bila terpaksa tapi buat juga...sia-sia tak ke rasa...apatah lagi kalau tak ikhlas? fikir dan nilai sendiri..

Tapi nak macam mana pun aku tak tahu nak mula dari mana...minta tolong selesaikan hahaha..adakalnya masih tersimpan dalam hati dan sukar diterjemahkan dalam bentuk kata...sambung esoklah aku mati kata....tibe aku rasa makin merapu post kali nih.hahah..selamat malam semua maaf salah silap...moga esok lebih baik dari semalam.....

keyoff~~

0 Komen Mengomen:

Post a Comment