Saturday 26 January 2013

Retak

Assalamualaikum

Bismillah....

Dari semalam lagi entah apa duduk merayau dalam kepala nih..Entah barangkali naknye diluah dengan cara macam nih mungkin.

Aku duduk menghadap dinding yang usang tuh...ada retak disitu..aku cari dari pangkanya dimana..sehingga kehujung..sayang hujungnya ternampak serpihan..aku tolak dengan jari..dengan sekali sentuhan serpihan itu hancur menjadi debu..aku mengeluh...dan hatiku terdetik...adakah retak menanti belah itu akhirnya menjadi debu semcam dengan dinding dihadapan aku? Persoalan sebegitu kadangkala merengut hati. diam..hanya suara angin yang berbisik entah apa yang diperkatakan.mungkin berebut rebut untuk menyejukkan hati yang sedia beku ini..barangkali mungkin.

.Namun bersangka baiklah..mungkin ada sebabnya..lihat pada diri banyak perlu diperbaiki..Tepuk dada tanyalah minda mengapa..jangan nak salahkan manusia sekeliling..tapi tanya pada empunya diri mana silap mana salahnya.Jangan hanya fikir diri saja yang betul adakala ia mampu mengguris hati yang lain.jangan fikir diri saja yang benar...dengar..faham terima...barulah mencelah apa kata minda pula..itu peraturan alam..peraturan berkawan. First rule in human business Never Assume.Ask...Never Imitate but create.Dan itu tandanya kau ada sifat respect dengan orang lain..*sigh

Tapi yang pasti aku mahu jadi aku, diri sendiri, tanpa bias orang lain, aku tak mahu dibayangi, atau sekadar tempat untuk berpaut, aku mahu hidup, aku mahu berdikari, aku mahu bebas... tafsirlah sendiri satu hari kau pasti akan tahu..

keyoff
Sah ni namanya kecamuk demam
Sah ni namanya kecamuk dalaman

0 Komen Mengomen:

Post a Comment