Friday 18 February 2011

Ini bukan luahan picisan..ini luahan Sang Penconteng


Assalamualaikum all...

Nota sisipan:Ini adalah Contengan rasa.. maaf sekiranya terlalu emosi dan keterlaluan..,free to leave kalau rasa tak selesa...TQ...

Hari Jumaat yang indah....
Alhamdulillah kini hati dan jiwa saya semakin tenang...bila terasa dekat denganNya..bila terasa takut akanNya..dan...disisi ibu jugalah.terasa aman.....dari segala kekusutan

Benar kata orang..


"jika dia memang bukan milikmu, dengan izin Allah , melalui waktu akan menghapus 'cinta' itu dengan memberi rasa yang lebih indah.."

dan kini saya merasakannya..rasa itu pergi sedikit demi sedikit..tapi ape yang berlaku saya tetap rasa bersalah....Biarpun seribu kata maaf yang lahir dari hati..tapi tak akan mampu megubah apa pun..sebegitu keras hatinya...hanya Allah yang mampu mengubahnya....Hanya pada Dia saya meminta moga dibukakan pintu kemaafan dihatinya....Walaupun sehingga kini saya tak tahu apa yang menyebabkan dia pergi dari hidup saya..walaupun hati meronta mahu kepastian...tapi saya faham..dia mungkin ada alasan yang kukuh kenapa terjadi macam ni..dan saya tak akan lagi bertanya...apatah lagi mendesak...biarlah hanya dia dan Allah yang tahu segala-galanya...

bila saat saya tahu bahawa Nazri menemui seseorang dalam hidupnya...tidak ada sekelumit rasa yang tak senang..justeru saya rasa lega..kerana ada seseorang yang ingin menyayangi dia...ingin bersama dengan dia..dan...ada yang ingin menjaga dia...dan jika benar wanita itu bukan seagama seislam..Alhamdulillah...jika Nazri benar sukakan wanita tu..mudah-mudahan dia dapat membimbing wanita tu kearah yang diredhai...dan siapa lagi yang nak membimbing kalau bukan orang yang wanita tu sayang..kan..:)

Tidak keterlaluan kalau saya nak kata..biar pun jauh dasar hati saya,masih ada rasa sayang dan cinta terhadapnya...Tapi cinta saya terhadap Allah dan rasul melebihi dari segalanya..saya rela melepaskan cinta saya pada Nazri..tapi saya tak akan lepaskan cinta saya pada Allah dan Rasul..dan kalau ada yang ingin katakan bahawa saya harus pertahankan cinta saya...tidak..yang Maha Pemberi tahu cinta Nazri untuk siapa...kalau nak kata saya gadaikan cinta saya..tidak sama sekali..sebab macam yang saya kata..saya tidak akan mencintai mana-mana lelaki ataupun Nazri..lebih dari saya cintakan Allah dan Rasul..maknanya..saya lebih bahagia mencintai Allah dan Rasul dan saya tak pernah rasa rugi ataupun rasa kecewa kalau saya tak mencintai mana-mana lelaki...Bagi saya Cinta Nazri terhadap wanita itu satu jihad..saya kena sokong..saya tak boleh pentingkan diri sendiri..

Saya juga bukanlah seorang perempuan yang sempurna di mata mereka..saya juga buat salah..saya juga tak terlepas dari berbuat dosa..moga-moga apa yang berlaku tu akan jadi pengalaman buat saya dan pengajaran dimasa depan..apa yang dah berlaku biarlah berlaku..dan apa yang akan terjadi biarlah jadi...saya serahkan segalanya pada yang Maha Esa untuk menentukannya... Semoga Allah merestui hubungan mereka...dan jika niat Nazri tu ikhlas..inshaAllah...akan dipermudahkan segala urusan itu..dan...Semoga wanita itu menjadi yang terakhir buat Nazri....InshaAllah....

Ya Allah redhai ketulusan hati,
Ya Allah Beri aku ketabahan,
Ya Allah aku sanggup berkorban,
Demi rahmatMu Ya Allah...

Aku menerima segala ketentuan-Mu
__________________________________________
Nota Contengan:kadang kala..bila rasa tiada siapa disisi untuk berkongsi...disnilah saya akan menconteng...

May Allah Bless
Saya,yunz

4 comments:

  1. hati perlu kuat. biar masa lenyapkan perasaan tu walaupun bukannya mudah.

    ReplyDelete
  2. sekuat mana hati saya...sekuat itu jugalah pegangan saya...thanks comment kumiko..:)

    ReplyDelete
  3. salam yun..hai kawanku..lama xdgar sory..em pape pun aku nak bkongsi pendapat..ssunguhnya per y ko uat 2 btol,..,tenang n sabar tulus dan ikhlas..tulah pintu jlan terbaik tok ko lalui..jgn la rasa serba salah lagi dgn aper y berlaku..coz 2 sume akan bebankan diri kamu sendiri..y lepa2 biarkan berlalu angap DAN YAKIN BAHAW Allah akan mgantikan sesuatu terbaik buat kamu..just maa dan takdir mnntukan nya..sabar k..teruskn berdoa dan penuhi waktumu dgn aktivi y kamu gemari..insyaALLAH keadaan akan jadi lebih baik.:)

    ReplyDelete
  4. Anon::thanks kawan..walau aku tak mengetahui..siapa empunya comment ni..tp aku rasa kau jgk dekat dgn aku..knl aku..jadi terima kasih ye..Semoga Allah akan merahmati kamu...InshaAllah..

    ReplyDelete