Friday 17 December 2010

Awak comel lah..

Assalamualaikum and greetings to all
nota contengan::"read if u want..free to leave kalau rasa tak selesa..TQ"

Mini JCW(John Cooper Work)

tadaa...ha ari ni gua terasa nak cerita satu benda...agak comel lah kan..memang pun...ni ha MINI COOPER...ari tu gua ade jejalan kat area segamat johor..skali gua terpandang satu kereta ni comel sangat haha..kecik molek je...yang tak tahan tu berdesup jep wat aksi kejar-kejar dengan motor rxz..sampai teteleng kepala gua tekezut..haha..tak tahu lah kan..tapi kete tu nampak comel sangat.....

tak silap gua melalui pengamatan gua..gua kenal 3 jenis jep kete ni...Mini Cooper,Mini Cooper S dengan Mini Cooper JCW...haha antara 3 jenis ni..gua paling minat dengan Mini Cooper JCW..mybe sebab design n sebab laju ..body pown boleh tahan ringan...apeper pown tiga-tiga ni tetap comel..

abah gua pown ada cakap mini cooper ni boleh tahan laju dia..kete ni boleh pecut..dari 0 ke 100 kilometer sejam..(km/j) dalam lebih kurang 10.4 saat la..tu bagi Mini Cooper..Mini Cooper S plak..law nk pecut tu dari 0 ke 100 (km/j) dalam..7.2 saat...yang paling besh Mini Cooper JCW...6.5 saat...amacam laju tak..agak-agak la.. goyang x law orang yang tak biasa nek keje laju....haha...macam gua...dah terbiasa orang bawak laju...lagi-lagi abah gua... kalau boleh semua dia nak potong..kadang tu seriau jugak adeii...gua ingat member gua ari tu...nek nak p segamat mau pucat muka dia..nasib ko la Ima..heheh tu la abah gua...sebab tu law orang bawak slow gua rase macam lembab sangat sebab 20 taun nek kete macam nek roller coster...keje abah gua la tuh....abah oo abah...yang penting "Utamakan Keselamatan..Ingatlah Orang Yang Tersayang..":)



Mini cooper S & Mini cooper

Harga pown boleh tahan gua try survey...law Mini Cooper harga dye (RM195,888)..Mini Cooper S (RM239,888) n Mini JCW (RM275,888)..amacam..(kening double jerk)


____________________________________________________________________
p/s::mak gua kate "tak payah cari laki dulu..ko blaja pepandai..ko keje bebaik..ko cari rumah ,kete baru la nk pikir gatai nak berlaki ke kan.."..aiseh mak...ade botul jugak tuh kan..hahaha...mak oh mak...senang mak jela yang carikan haha..bak kater orang pilihan orang tua ni berkat..almaklum la..anak mak sorang ni tak reti nak becinta cintun ni...hampeh je...aiseh..opss suda merepek meraban pulak..adeii..

keep thing simple ey
keep things simple
and respect
that the key
and fun
that's the keychain

me,
Yunz


1 comment: