Friday 24 December 2010

Debaran Piala Suzuki AFF 2010

Assalamualaikum and greetings to all
nota contengan::"read if u want..free to leave kalau rasa tak selesa..TQ"

Debaran Final Piala AFF Suzuki 2010 (perlawanan pertama) di Stadium Bukit Jalil makin terasa..Even perlawanan tu belum pun bermula tapi perang antara kedua - dua penyokong Malaysia dengan Indonesia suda mula terasa.Sesambil aku teroka Youtube cari lagu..skali aku terjumpa la pasal artikel pasal Perang Mulut yang terjadi milik ilenization...skodeng kejap..huhu...betul la.memang berperang jugak la...belum apa-apa lagi dah kecoh..

terjah la Facebook plak..mak ai..semua pakat tukar profil Harimau Malaya..dah macam persidangan ghimau-ghimau jadian dah aku tengok..


aku pun nak bertukar..cakap pasal bertukar ni..aku ada terbaca info pasal ULTRAS MALAYA...pada mulanya aku ingat tentera otomen tu..sebab yela baju Skuad Malaysia kan biru merah putih...hehe rupenye bukan la..Ultras Malaya ni pasukan penyokong setia Harimau Malaya la...diorang asalnye slalu lepak dekat HarimauMalaya.com tetapi sekarang dah ada website sendiri ultrasmalaya.net.

tapi jangan salah anggap dengan geng Ultras ni..Ultras bukan ‘hooligan’ atau pencetus kekecohan tetapi barisan ini adalah pejuang yang diketahui sifat luar biasa menyokong dan tetap setia untuk jatuh bangun bersama dengan skuad Harimau Malaya, sesuai dengan slogan mereka iaitu ‘Hingga ke Titisan Darah Terakhir...wah gitu..semangat betul aku ni..


selepas 14 tahun menunggu...mungkinkah Malaysia akan menjulang Piala tersebut bagi edisi kali ni??26 Disember adalah penentu segalanya..Semoga Malaysia beroleh kejayaan nanti....VIVA HARIMAU MALAYA....NGAUMANMU JELAS KEDENGARAN KINI....(semangat botui aku ni hehehe)

____________________________________________________________________
p/s::Semoga perlawanan Akhir pertama ini tidak dicemari dengan aksi2 kurang senang penyokong kedua - dua negara.

Tanah Tumpahnya Darahku
Musuhnya Habis Berbisa
1 Penyokong, 1 Bendera, 1 Sokongan
1 HARAPAN


Saya,Yunz

0 Komen Mengomen:

Post a Comment